Natteroderi

Beskrivelse af turen:
Den årlige medetur med Finn Pausefisker løb i år af stablen ved min lokale karpedam. Det skulle vise sig, at karperne ikke var de fisk vi så mest til, men der kom da lidt andet godt i fangstnettet, og ikke mindst var det en hyggelig tur!
Finn kom til det østjyske hen på eftermiddagen, og han hev nærmest en regnbyge med sig fra Ringkøbing til Skanderborg! Det dryppede lidt, men der findes jo kun dårlig påklædning, så vi fik pakket grejet ud ved den lille sø, og fik forfodret lidt.
Som sædvanligt var der masser af små skaller på fiskepladsen, og når der nu var fine skaller i agn-størrelse, kunne vi lige så godt sende en agnfisk ud til søens aborrer.
Der var ikke rigtigt noget der rørte vores levende agnfisk, men der skete da lidt på foderpladsen. Imellem de mange skallehug var der pludseligt noget tungere for enden af min line. En af søens sudere havde taget mine tre flådfiskede majskorn, og efter en lille fight igennem vandplanter og åkander kom den sikkert i nettet. Det lignede den samme suder, som jeg har fanget 3-4 gange tidligere i år. Da det blev mørkt, kom der knæklys på vores penneflåd, så vi kunne fortsætte fiskeriet i natten. Da vi gik over til at fiske med regnorm i stedet for majs fik vi begge nogle lidt anderledes hug. Det var små ål, som nærmest blev til en plage for Finn, da han fangede tre i løbet af aftenen. Jeg fik også en enkelt ål på land og mistede vist også en. I mørket omkring midnat fik jeg et godt hug på penneflådet, det var en fin aborre, som havde taget regnormen i buldermørket. Aborren vejede 810 gram. Ved 1 tiden om natten var vi begge ved at være trætte efter en lang dag med arbejde, fiskeri og et par øller... men så kom det gode hug til Finn! En karpe var kroget, men i løbet af få sekunder, sad den i dunhammerne på den anden side af søen, og fisken var væk - ÆV! Lidt senere mistede Finn endnu en fisk, som nok har været en suder. Det var tid til at få lidt søvn, så vi krøb i soveposerne. Regnen var heldigvis drevet over, for jeg havde kun en sparsom presenning at sove under. Finn fik vist kun nogle få timers søvn, imens jeg snuede helt til kl. 5. En død agn-skalle sad på min stang fra om aftenen, og lidt halvhjertet blev den lagt ud på lavt vand i et hjørne af søen. Det skulle dog vise sig at være et godt valg, for en stor aborre patruljerede åbenbart området, og selvom at aborrer ikke er så vilde med døde agnfisk, blev kadaveret indhaleret. En fin morgenaborre på 750 gram. Efter en solid morgenmad og en kop kaffe ved søen, gik turen videre til åen, hvor vi skulle se, om vi kunne finde en rimte til Finn...

Fangster fra denne rapport

Aborre (Perca fluviatilis) Fanget ved medefiskeri.  Østjylland, privat sø (Sø / mose) aborrefiskeri, striber, rygfinne, regnorm, majs, spinner

Aborre (Perca fluviatilis)

Fanget ved medefiskeri prop / flåd - med død skalleenkeltkrog
Fangst tidspunkt morgen
Vægt:
0,75 kg.
Skalle (Rutilus rutilus) Fanget ved medefiskeri. Der var masser af små skaller på fiskepladsen. Østjylland, privat sø (Sø / mose) skallefiskeri, sølv, regnorm, majs, brød, fredfisk

Skalle (Rutilus rutilus)

Fanget ved medefiskeri penneflåd - med regnormenkeltkrog
Fangst tidspunkt eftermiddag
Der var masser af små skaller på fiskepladsen.

Stemningsbilleder

Finn havde en yderst velsmagende æblemost med på turen.
Ålene blev efterhånden en plage for Finn!

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.