Som tiden dog flyver

Beskrivelse af turen:
For et par dage siden sad jeg og kiggede mine gamle fiskebilleder igennem, prøvede at få lidt orden i dem og bare få lidt overblik over hvilke billeder jeg egentlig havde liggende på harddisken. Da jeg kom til gedderne fik jeg mig et lille sjok, der var ingen fra de sidste 3 år, nuvel mine prioriteter har også været mere på naturfotografering og outdoor de sidste par år, men at det alligevel var mere end 3 år siden jeg sidst havde fanget en gedde kom lidt bag på mig, så jeg måtte have rystet støvet af mine gamle 12 fods agnkanoner og se om der stadig lå lidt agnskaller i fryseren.

Der var lige en smule skaller tilbage, så jeg fik pakket grejet i bilen og ved solopgang kørte jeg afsted til søen. Vejret var fint, der var en smule vind, men intet at sammenligne med den blæst der havde hærget landet aftenen før. Solen begyndte at kigge frem fra en næsten skyfri himmel, det skulle så vise sig at ændre sig i løbet af dagen, men lige nu var vejret fint og jeg fik gjort udstyret klart, lagt et par tackler med døde agnskaller ud i søen og så ellers fundet kaffekanden frem og så ellers sidde og vente.

Der gik ca et par timer før første hug kom, en fin gedde på 94 cm og ca. 6,5 kilo havde ladet sig overliste og efter et par hurtige snapshots fik den lov at svømme igen.
Jeg havde regnet med at jeg skulle have en stille og fredsommelig fiskedag, men en ting havde jeg glemt at tage jde for, det var skolernes årlige motionsdag, og kort efter jeg havde sat mig i stolen igen blev der en larm og ballade da et par hundrede skolebørn tog motionsturen rundt langs skovstien ved søen. Der var nu ikke meget motion over det, for det meste foregik i gå tempo og med adskillige boomboxe der bragede j musik ud over området, ja ja der er sket meget siden jeg gik i skole
Larmen forstummede dog ret hurtigt, for vejret skiftede pludseligt og meget hurtigt fra solskin og tørvejr til overskyet, silende regn og nogle faktisk ret kraftige vindstød, så blev det alligevel motionsdag for de unge mennesker, som tog benene på nakken og forlod området ret hurtigt.

Så var der fred og ro igen, men det varede dog kun kort for dårligt havde jeg fået sat mig i stolen og skænket en kop kaffe, da det pludseligt begyndte at larme igen. Denne gang var det dog bidmelderen der hylede mens linen blev trukket af hjulet, og efter en kort fight, afkrogning og fotografering kunne jeg genudsætte endnu en fin gedde på 92 cm og ca. 6 kilo.

Herefter gik der et par timer inden der skete noget igen, og ca. kl. 13.30 kom dagens sidste fisk, også en fin fisk på sjovt nok 94 cm og 6,5 kilo, jeg er ret overbevist om at det var den samme fisk som den første da vægt og længde var identiske og så havde den nogle mærker på både siden og på overkæben som jeg syntes var meget lig nogen der var på den første fisk.

Den fik hurtigt sin frihed igen og resten af dagen skete der ikke mere. Ved 17 tiden pakkede jeg sammen og kunne køre hjem efter en god dag ved søen, hvor det var rart at komme ud og mærke lidt til gedderne igen

Fangster fra denne rapport

Gedde (Esox lucius) Fanget ved medefiskeri.
Denne gedde blev genudsat. Syd- og Sønderjylland, (sted ikke oplyst) (Sø / mose) geddefiskeri, glubsk, rovfisk, agnfisk, stålforfang, forfang,

Gedde (Esox lucius)

92 cm.
Konditionsfaktor:
0,77

Denne gedde blev genudsat.
Kasper Strube (lørdag d. 12. oktober 2024 18:26:30)
Som altid en god rapport fra dig Ryan. Dine gedder har været savnet på siden, jeg kan se at din sidste gedde-rapport er fra november 2020. hehe
Gedde (Esox lucius) Fanget ved medefiskeri.

Gedde (Esox lucius)

94 cm.
Konditionsfaktor:
0,78

Denne gedde blev genudsat.

Stemningsbilleder

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.